Nõuanded turvaliseks netiÅ¡opinguks

Internetipoodidest ja -oksjonitelt võib hea õnne korral sooritada väga soodsahinnalisi sisseostusid. Või siis muretseda kaupu, mida Eesti poed lihtsalt ei müügi. Kuid samas on olemas ka suur risk petta saada. Seetõttu annamegi siinkohal põhilised juhised, mida tasuks enda turvalisuse huvides järgida.Ära kunagi maksa võõrale raha läbi Western Union Money Transfer-i või MoneyGram-iSage petuskeem on nõuda ostjalt ettemaksu läbi nimetatud sularaha saatmisteenuste. Siinkohal arvesta, et ausal inimesel ei ole mitte mingit põhjust nõuda raha läbi nende teenuste. Ausa inimese jaoks on palju soodsam kasutada PayPal-i nimelist teenust või siis tavalist pangaülekannet. Need variandid on ka sinu jaoks turvalisemad, sest kui kaup sinuni ei jõua, on politseil võimalik kindlaks teha, kuhu su raha siis reaalselt jõudis.

Kontrolli internetipoe reitingutEnne ostu sooritamist külasta mõnda internetipoe reitingute lehekülge ning kontrolli, kas tegu on ikka hea ja ausa poega. Reitingu juures ära võta arvesse vaid koondhinnet vaid loe ka kasutajate jäetud hinnanguid. Seejuures pööra eriti tähelepanu negatiivsetele hinnangutele, sest positiivseid jätavad sageli poepidajad ise.Väärt reitinguleheküljed: BizRate | ResellerRatings

eBays kontrolli müüja reitingut

eBay oksjonikeskkonnas usalda vaid hea (>90% positiivseid hindeid) reitinguga müüjaid. Sarnaselt internetipoodide reitingute hindamisega pööra ka siin tähelepanu mitte ainult koondhindele vaid kasutajate jäetud kommentaaridele.

eBays pea silmas, et üks levinumatest pettuskeem selles keskkonnas on selline, kus kurjategijad võtavad üle väga hea reitinguga müüja konto ning hakkavad tema nimel oksjone korraldama ja raha kasseerima, kaupu mõistagi välja saatmata.

Krediitkaardiandmeid anna ainult üle turvalise kanali

Korralikud internetipoed kasutavad kliendilt krediitkaardiandmete küsimiseks turvalist ehk nn SSL kanalit, et vältida nende andmete lekkimist kurjategijatele. Kui hakkad sisestama krediitkaardi andmeid, siis kontrolli, kas ínternetisirvija all paremas nurgas on väike luku-ikoon. Kui seda ei ole, siis osta parem kaup mõnest teisest poest.

Testi poodi eelnevalt

Kui sooritad suuremat ja kallimat ostu, siis saada kauba kohta e-postiga mingi küsimus või proovi sellele küsimusele telefoni teel vastus saada. Küsimus võiks asjalik olla, aga parem on, kui sa ise juba tead vastust. Nii saad kontrollida poe valmidust kliendiga suhelda. Kui nad isegi sulle nõu antud ei saa, siis pole põhjust nende abile loota, kui kaup näiteks transpordi käigus ära kaob vms.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga