themes theme jeux izle-videolar ruya tabirleri logohaberleri sinema ruya

Minu kogemus Microsofti antiviirusega (Windows Live OneCare)

29. november 2007 kirjutas Priit Aasmäe Vasta »

Tere!
Tahaks jagada oma tagasisidet Microsofti programmerijate “ime” kasutamise osas, kuna Arvutikaitse blogis on kirjutatud üks Priit Aasmäe artikkel selle Microsofti antiviirusliku paketi kohta.

Olen seda proovinud ja mul oli sellega äärmiselt ebameeldiv kogemus.
Osutus, et ei ole võimalik kasutada samal arvutil samaaegselt seda antiviirust ja Mozilla Firefoxi. Pärast selle installimist tekkis üks väga vastik ja inetu probleem. Mu Windows hakkas järsku ja ilma mingisuguse etteteatamisteta kinni jooksma, (inglise keeles kutsutakse “system lock up” või “complete freeze”). Arvuti ei reageerinud üldse mitte mingisugustele mõjusignaalidele, ainukeseks väljapääsuks oli elektrikatkestus ja süsteemi restart. See probleem tekkis AINULT siis, kui surfasin netis Firefoxiga, ja alati väga ootamatult, peamiselt nende lehekülgede laadimisel, kus oli flash-animatsioon või midagi sellist. Kusjuures IE7 ja ülejäänud programmid töötasid suurepäraselt tingimusel, et Firefox oli käivitamata.
Alguses mõtlesin, et probleem on pluginates või Firefoxis endas, proovisin eemaldada kõik viimati installitud pluginad ja isegi reinstallisin kogu Firefoxi uuesti. See ei aitanud mitte kuidagi. Edasi tegin isegi “system restore” ja “checkdiski”, kusjuures viimane ei leidnud midagi ja probleem püsis.
Venemaa Mozilla foorumis soovitati mulle eemaldada see “saast” ja panna mingi korralik antiviirus. Seda tegingi, ja teate mis, probleem on kadunud 🙂
Hiljem leidsin ka paaris ingliskeelses foorumis, et täpselt samasugune probleem oli ka teistel inimestel, kuid seda enamasti OneCare vanema versiooni puhul, viimases versioonis “pidi” see nagu lahendatud olema. Kahjuks Microsofti lehekülgedelt midagi kasulikku ei leidnud selle kohta.
Seega, äkki viitsiks keegi arvutikaitse toimetajatest uurida midagi rohkem sellel teemal… kes natuke rohkem tehnilistest asjadest teab. Sest teema on väga tõsine. Äkki võiks arvutikaitses ka Firefoxi eelistajaid hoiatada, et olla väga ettevaatlik selle OneCare’ga…
Sest hakkan isegi tasapisi usuma ühe nalja , et Microsofti jaoks on kogu Firefox (ja üldiselt open source software) on nagu üks suur viirus 🙂 Lisaks veel ka seda, et pärast selle OneCare eemaldamist leidsin oma arvutist 3 või 4 troojalast (kui usaldada BitDefenderi ja Dr. Web online skännereid).
Parimate soovidega,
Alex
arvutikaitse.ee lugeja

Tere Alex,
Paraku on tõesti nii, et erinevate programmide (mitte ainult Windows Live OneCare) arvutisse paigaldamisel kaasnevad probleemid – kas ei sobi nad teiste programmidega, mingil põhjusel keelduvad töötamast, jooksevad ise kokku või jooksutavad arvuti kokku. Ise puutun taoliste vigadega kokku väga sageli, kuna proovin ja katsetan piltlikult öeldes „kilode” kaupa erinevaid programme, nende ühilduvust, töövõimet jne.
Vigade ilmnemine on paratamatus, millesse tuleb mõistvalt suhtuda, kuna ka programmeerijad on inimesed ja ei suuda kõiki maailma programme läbi katsetada, et neid omavahel ühildada. Näiteks Panda turvatooted nõuavad üleüldse AVG AntiSpyware arvutist eemaldamist, mis mulle sugugi ei meeldi…
Hea on asja juures see, et kui mõnel kasutajal tekivad probleemid ning samas võtab ta programmi autoritega ühendust, siis esimesel võimalusel püütakse tekkinud viga parandada – keegi ei soovi oma toodetele tahtlikult halba reklaami. Ent selleks ongi testimised, et vigasid parandada.
Kinnitan, et ma pole Microsofti tulihingeline fänn, ent püüdes Sinu probleemile lahendust leida, ei saa ma OneCare´le midagi ette heita. Paigaldasin OneCare uuesti arvutisse ja katsetasin seda poolteist päeva Firefoxiga, eriti just Flashi sisaldavatel lehekülgedel. Oleks mul kasvõi üks probleem tekkinud, oleksin saanud ehk ka mingi lahenduse Sulle välja pakkuda, ent kõik sujus tõrgeteta – miski ei jooksnud kokku, surfamine oli kiire, ressursikasutus normaalne jne. Kusjuures jätsin katsetamiseks avatuks ka tulemüüri ZoneAlarm ja viirusetõrje BitDefender – ka nendega ei tekkinud probleeme, ehkki arvasin, et sama põhimõttega turvaprogrammid ei sobi omavahel kokku. Seega, vähemalt uus Onecare versioon peaks hästi sobima Firefoxi viimase versiooniga. Võib-olla oligi süüdi mõni varasema versiooni viga, mis nüüdseks on kõrvaldatud?
Otsides netist antud probleemile lahendust, selgus paraku, et taoline probleem on siiski vaid vähestel kasutajatel – hinnanguliselt ehk vaid ühel tuhandest. See aga lubab kahtlustada, et probleem võib pesitseda hoopis Sinu arvutis – kas on register puhastamata või vajalikud Microsofti turvapaigad ja muud värskendused installeerimata.
Ei maksa täie tõena võtta arvamusi, et OneCare on ainult üks saast. Tõsi on see, et viiruste avastamisel pole ta kõige parem, ent suurema katastroofi hoiab ta siiski kindlalt ära. Igal programmil on oma head ja vead, millega tuleb arvestada.
viga.jpg

Aga nagu näha juuresolevalt pildilt, ei saa erinevad viirustõrjujad tõesti alati omavahel läbi 🙂

Reklaam

1 kommentaar

  1. Alex ütleb:

    Tere!
    Suur tänu kommentaari eest.
    See idee, et midagi on viga minu arvutiga, ei ole muidugi välistatav, kuid ma ausalt ei tea, milles see võiks seisneda 🙂
    Kuna pakutud variandid minu puhul ei kehti, kuna kõik Windows-update’id on mul paigaldatud,ja teiste programmide uuendamisega ma tegelen ka päris regulaarselt. Samuti ka puhatsan regulaarselt registrit ccleaner’iga ja tegin seda ka BitDefender Total Security tune-up’iga (seda juba pärast OneCare eemaldamist). Ja probleemi tekkimise hetkel oli mul viimase versiooni Firefox ja täis update’itud OneCare…
    Sinu proovimise kohta tekkis selline idee, et äkki katseaeg oli natuke lühike, kuna mulgi tekkis probleem mitte kohe, vaid just kahe või kolme päeva pärast… ja oli päris Å¡okiks mu jaoks.
    Sest alguses olin isegi suures vaimustuses sellest OneCare’st 😀 sest nii palju kasulikke funktsioone ja kõik ühes kohas.
    Kuid nagu sain aru, katsetasid sa Vista peal? Mul aga on XP SP2.. äkki mängis see oma rolli?
    Üldiselt olen ma kaugel kahtlustamast Microsofti mingis pahatahtlikkuses, nõustun jah, et äkki seal on mingi “bug”, ja tahaks loota, et Microsoft ka parandab seda(kuid pole 100% kindel ikka :D).

Lisa kommentaar